joi, 18 iunie 2015

Elementele de iesire ale analizei, conform ISO 9001



ISO 9001

Rezultatele analizelor efectuate de management trebuie sa include orice tip de “decizii si actiuni” incadrate in categorii legate de sistemul de management al calitatii si gradul de satisfactie al consumatorilor, incluzand imbunatatiri ale produsului in conexiune cu specificatiile oferite de clienti.

ISO 9004

Sunt prezentate orientari cu privire la modalitatea in care conducerea de varf poate utiliza elementele de iesire  ale unei “analize detaliate efectuate de management” pentru a identifica potentiale imbunatatiri de performanta si pentru a motiva angajatii in elaborarea de noi obiective de calitate. Sunt sugerate sase categorii de rezultate care pot fi obtinute,  legate de eficienta sistemului de management al calitatii.

Cerintele legate de documentare

Analiza documentelor din cadrul sedintei va fi necesara pentru a aborda aspectele legate de activitatile de imbunatatire si de resursele necesare pentru initierea acestor actiuni procesuale.

Intrebari utile pentru auditul intern

  • Elementele de iesire ale analizei efectuate de management includ actiuni legate de imbunatatirea sistemului de management al calitatii si a proceselor asociate acestuia?
  • Elementele de iesire ale analizei efectuate de management includ actiuni legate de imbunatatiri ale produsului in concordanta cu cerintele consumatorilor?

Rezumatul activitatilor manageriale cu privire la elemenetele de iesire ale analizei

  • Procesul de planificare strategica ar trebuie sa determine frecventa analizelor efectuate de management, aceasta trebuind sa fie stabilita in functie de nevoile specifice ale organizatiei.
  • Analizele efectuate de management trebuie sa se materializeze in modificari ale proceselor organizatiei, asfel incat sa fie crescuta eficienta si eficacitatea actuala a sistemului de management al calitatii.
  • Trebuie sa fie tinute inregistrari corespunzatoare pentru permite  trasabilitatea si pentru a facilita procesul de evaluare in cadrul viitoarelor analize.

Rezumatul actiunilor legate de elementele de iesire ale analizei efectuate de management

  1. In cadrul inregistrarilor analizei trebuie incluse decizii si actiuni legate de:

    1. Imbunatatiri ale sistemului de management al calitatii
    2. Imbunatatiri ale produselor in conformitate cu cerintele consumatorilor
    3. Necesarul de resurse