Mai jos va prezentam cateva idei referitoare la termenii certificare ISO, inregistrare si acreditare ISO, adesea folositi si intelesi incorect.
In contextul ISO, "certificare" se refera la eliberarea in scris a unei asigurari (certificat) de catre un organism extern independent care a auditat un sistem de management si a verificat ca acesta este conform cu cerintele specificate în standard.
"Inregistrare" se refera la faptul ca acest organism de audit inregistreaza apoi certificarea in registrul sau de clienti.
Pana aici inseamna ca sistemul de management al organizatiei auditate a fost atat certificat cat si inregistrat.
De aceea, in contextul ISO, diferenta dintre cei doi termeni nu este semnificativa si ambii sunt acceptabili pentru uz general. "Certificare" este termenul cel mai des utilizat in întreaga lume.
Dimpotriva, folosind termenul "acreditare" ca pe o alternativa pentru certificare sau inregistrare este o greseala, pentru ca aceasta inseamna ceva total diferit.
In contextul ISO, "acreditare" se refera la recunoasterea oficiala de catre un organism de specialitate (organism de acreditare) a faptului ca un organism de certificare este competent sa efectueze certificare ISO in anumite sectoare de afaceri..